• Dominguez, C.; Nascimento, M.; Payan-Carreira, R.; Cruz, G.; Silva, H.; Lopes, J.; Morais, F.; Morais, E. (2014). Adding value to the learning process by on-line peer review activities: towards the elaboration of a methodology to promote critical thinking for future engineers, European Journal of Engineering Education (EJEE), 2014, pp. 1-19. doi: 10.1080/03043797.2014.987649
  • Dominguez, C.; Nascimento, M.; Maia, A.; Pedrosa, D.; Cruz, G. (2014). “Come Together: Peer Review with Energy Engineering Students”, International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), 4 (5), pp. 34-34. doi: 10.3991/ijep.v4i5.3537
  • Dominguez, C.; Payan-Carreira, R.; Morais, F.; Nascimento, M.; Maia, A.; Pedrosa, D.; Cruz, G. (2014). Revisão entre pares e pensamento crítico: percurso para uma metodologia transversal. In Pensamento Crítico na Educação: Perspetivas atuais no panorama internacional, Orgs: Rui Marques Vieira, Celine Tenreiro-Vieira, Idália Sá Chaves, Celeste Machado. Aveiro: UA Editora, 423 p., pp: 357-378, ISBN: 978-972-789-424-6. Disponível em http://redepensamentocritico.web.ua.pt/?p=310
  • Lopes, J.; Silva, H.; Rocha, M. (2014). Escala de Beneficios da Aprendizagem Cooperativa: Construção e estudos de validação. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 1(1),pp. 15-25. doi: en trámite
  • Morais, M.; Payan-Carreira, R.; Dominguez, C.; Nascimento, M.; Silva, H.; Lopes, J.; Morais, E.; Maia, A.; Cruz, G.; Catarino, P.; Nascimento, M.; Rocha, M. (2014). Pensamento Crítico e revisão entre pares em Ciências da Comunicação: um estudo de caso. In Revista de Letras 13. Vila Real: UTAD-CEL.
  • Morais, M.; Dominguez, C.; Nascimento, M.; Payan-Carreira, R.; Silva, H.; Lopes, J.; Maia, A.; Cruz, G.; Morais, E. (2014). Revisão entre pares em estudantes do ensino superior: dados de uma metodologia em desenvolvimento. In XVIII EIRI – Encontro Internacional de Reflexão e Investigação, 6-7 Maio, Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro, Vila Real, Portugal.
  • Payan-Carreira, R.; Dominguez, C.; Nascimento, M.; (2014). Estratégias de reforço das capacidades de pensamento crítico: um caso na UTAD. In Carlos Alberto Ferreira; Ana Maria Bastos & Helena Campos (orgs.): Práticas Educativas: Teorização e Formas de Intervenção (e-book). Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro, Vila Real. pp. 56-67. ISBN: 978-989-704-175-4.
  • Rocha, M. (2014). Predictors of the acquisition and portability of transferable skills: A longitudinal Portuguese case study on Education. Higher Education, 68(2), first on line. doi: 10.1007/s10734-014-9793-2
  • Silva, H., &Lopes. J. (2014). Feedback professor-aluno/aluno-professor como estratégia para a melhoria da aprendizagem dos alunos. In Ferreira, C., Bastos, A., & Campos, H. (Org.). Práticas Educativas: Teorização e Formas de Intervenção (e-book), pp. 4-18. Vila Real: Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro. ISBN: 978-989-175-4.
  • Cruz, G.; Dominguez, C.; Maia, A.; Pedrosa, D.; Grams, G.. (2013). “Web-based Peer Assessment: A Case Study with Civil Engineering Students”, International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP) 3 (S1), pp. 64 – 70. doi: 10.3991%2Fijep.v3iS1.2411
  • Dominguez, C.; Maia, A.; Pedrosa, D.; Nascimento, M.; Cruz, G. (2013). Insights on web-based peer review: a case study with energy engineering students, In Proceedings of the 1st International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education (CISPEE), (pp. 1-10). Porto, Portugal: ISEP, 31 Outubro-1 Novembro. ISBN: 978-1-4799-1219-3. doi: 10.1109/CISPEE.2013.6701991.
  • Ramos, R. ; Silva, H.; Lopes, J. (2013). A aprendizagem no ensino das Ciências Naturais através de um método de aprendizagem cooperativa. Revista Eletrónica de Enseñanza de las Ciencias, 12 (2), pp. 334-346.
  • Dominguez, C., Cruz, G., Maia, A., Pedrosa, D.; Grams, G. (2012). Online peer assessment: an exploratory case study in a higher education civil engineering course, In 15th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL), 26-28 September, Villach, Austria. doi: 10.1109/ICL.2012.6402220
  • Gonçalves, L.; Silva, H.; Lopes, J. (2012). A influência da aprendizagem cooperativa na motivação escolar – Um estudo realizado com alunos com e sem Necessidades Educativas Especiais. In: Ferreira, C., Silva, H.; Lopes, J.& Loureiro, A. (Org.). Atas das Jornadas Pedagógicas ‘O Professor faz a diferença na aprendizagem dos alunos’ (pp. 161-177). Vila Real: Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro.
  • Lopes, B.; Silva, H.; & Lopes, J. (2012). A aprendizagem cooperativa no ensino-aprendizagem do conhecimento do mundo – Proposta de intervenção para o Pré-Escolar. In: Ferreira, C., Silva, H.; Lopes, J.& Loureiro, A. (Org.). Atas das Jornadas Pedagógicas ‘O Professor faz a diferença na aprendizagem dos alunos’ (pp. 178-199). Vila Real: Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro.
  • Valente, M.; Silva, H.; Lopes, J. (2012). A auto e a coavaliação na aprendizagem cooperativa. In: Ferreira, C., Silva, H.; Lopes, J.& Loureiro, A. (Org.). Atas das Jornadas Pedagógicas ‘O Professor faz a diferença na aprendizagem dos alunos’ (pp. 209-224). Vila Real: Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro.